12:33 PM

RAHMATAN LIL 'AALAMIIN

THABATLAH!!

http://www.alrahma.tv/

Sudah agak lama aku tak menulis..
Pagi tadi,aku dikejutkan dengan satu berita.Mungkin tidak penting bagi sesetengah orang.Tapi ia teramat penting bagi aku.

Sudah agak lama aku tidak menonton dua channel penting dalam hidup ni.Ntah kenapa.Teman semasa keseorangan dan terasing di bumi jauh.Tapi,dianaktirikan di halaman sendiri.

1. Qanah An-Naas
2. Qanah Ar-Rahmah

Pelajar Mesir pasti tahu akan dua saluran ini.Tak semestinya dia 'salafi' baru dia tahu akan kewujudan dua saluran ni.Pada aku,asalkan dia inginkan kebaikan,insyaAllah dia akan temuinya di dua saluran ini.Tak kurang juga para ulama' dari Menara Ilmu Al-Azhar yang menjadi tetamu untuk berkongsi ilmu dengan masyarakat.Salafiah bukan sesekali masalahnya!!

Aku terkejut pagi tadi.
Semasa leka mendengar Syarah Fathul Bari oleh guru kami yang mulia iaitu Dr Mazin Al-Sarsawi di Qanah An-Naas,aku menukar saluran ke Qanah Ar-Rahmah untuk melihat info.
Rupa-rupanya,ada perkara yang aku tidak ketahui.Qanah Ar-Rahmah ingin ditutup oleh Zionis.

Ya Allah..ujian apakah ini?
Aku tak mahu bercakap panjang.Yang hidup dengan Qanah ini sahaja yang tahu bahawa ia umpama ruh kami.Yang jika dicabut,jasad ini sudah tiada nilainya.

Ramai yg buat panggilan menyatakan sokongan,mengalungkan doa agar Allah memelihara Qanah Ar-Rahmah dan ulama'-ulama'nya.Panggilan telefon yang penuh dengan tangisan dan esakan dari bumi Andalus dan Amerika,cukup untuk jadi bukti bahawa Ar-Rahmah adalah ruh kami.

Buat Ikhwah dan Akhawat yang membaca blog ini,doakan agar Ar-Rahmah dan Qanawat Fadhaiyyah Islamiyyah yang lain dipelihara Allah.

Allahummasyhad,qad ballaghtu!!!

0 comments:

Post a Comment